WADAH PENGGERAK MAHASISWA

WADAH PENGGERAK MAHASISWA

Tuesday, July 17, 2012

Gelombang sokongan mahasiswa


1M4U menyaksikan sekumpulan pengunjung yang berpakaian tshirt merah bersama topi merah. Tentera merah ini bukanlah jentera UMNO ataupun pihak yang berpolitik tetapi mereka ialah mahasiswa.
kumpulan mahasiswa 

Mahasiswa bersama YB Menteri KPT

agak-agak mereka ni berseseak sebab apa? 

sesuatu yang tak akan tersiar di akhbar Pembangkang

PM berjiwa Rakyat

Tergelak juga Admin apabila ada yang mendakwa bahawa topi keledar percuma tarikan ke 1M4U? tertanya-tanya adakah mahasiswa yang berbaju merah ini tentera yang disuap dengan topi keledar? 

Sekali lagi tohmahan. Biasalah tohmahan makin hebat dikala nak berperang ni. Cuma janganlah KAITkan atau LIBATkan mahasiswa. Admin percaya mahasiswa datang kerana ingin berjumpa dengan pemimpin mereka Datuk Seri Najib Tun Razak. itu utamanya. yang lain datang kemudian. Admin sebagai mahasiswa terasa sangatlah malu apabila terdapat puak puak yang pesimis memainkan isu ini.

Mungkin pihak tu patut turun dan melihat booth-booth lain. Mengapa tidak mengulas mengenai promosi keahlian kesukarelawanan? Sekali lagi senjata terlihat terdapat pihak yang ingin memutar belitkan keadaan.

P/S: yang berbaju merah itu hadir dan berdaftar terdapat juga mahasiswa yang hadir tanpa berdaftar. Semata-mata ingin melihat PM mereka. Terima Kasih kerajaan Malaysia kerana membela belia!!

sumbangan gambar: Tun Faisal dan Politik Harian

1 comment:

  1. anak UUM,

    biasala kaum juak pr tu! kalu anak2 berhimpun elok2, jumpa pemimpin2 negara, buat kerja bakti, mrk tak suka. puak2 pr terutama unit anak pas lebih suka anak2 berdemo, lompat2 atas bumbung keta polis, main kejar2 & maki hamun polis atau menjahanamkan harta benda awam...tu baru 'hero' atau 'pejuang rakyat' bagi mrk!! hero taik kucing!!!

    ReplyDelete