WADAH PENGGERAK MAHASISWA

WADAH PENGGERAK MAHASISWA

Friday, August 10, 2012

Siapa yang mempergunakan siapa?



Mungkin bagi sesetengah pihak isu Kelab Mahasiswa Keadilan satu isu biasa. Iaitu isu sebuah parti politik ingin merekrut mahasiswa untuk bersama mereka. ataupun seperti persatuan bola sepak ijok merekrut pemain untuk bermain IJOK FC. Tetapi ia sebenarnya sesuatu yang sangat luar biasa. Kisah komedi.

Sebelum ini heboh dengan ops 2020 (yang tidak pasti kesahihannya) hebatnya blogger pro pembangkang (bukan pro kebajikan mahasiswa) asyik menyebar dokumen itu dan ini. Namun apabila 4 Ogos haribulan hari tu di Damansara tertubuhlah kelab MahasiswaKeadilan.

Fungsinya untuk apa? Apa signifikannya? Mungkin tajuk di blog DS Anwar Ibrahim menjawab persoalan ini. ‘siri jelajah kampus’. Terang lagi benderang akan wujud satu usaha yang aktif mem’pelawa’ mahasiswa kearah ideologi parti politik.


Tiada sebenarnya masalah Cuma satu persoalan Admin ada pihak yang sebelum ini meng’hebah’kan, me’riuhkan’, me’muji’ pihak lawan mereka dikampus sebagai pengampu BN dan BN masuk ke kampus. Ini apa? adakah yang ini dikatakan pihak yang 'hebat' melaung menyokong mahasiswa sebenarnya pihak yang neutral. 

Mari kita fikir bersama siapa yang mempergunakan siapa. Andai kelab Mahasiswa KEADILAN ini mampu menjadikan mereka seperti ikan di laut, dibelah tetap tawar isinya mungkin ini signifikannya. Andai selepas ini ada mahasiswa yang berbicara seperti PKR bersuara, samalah seperti sekumpulan mahasiswa yang dituduh keldai/ barua/ pengampu BN.

jom baca blog rakan PerubahanUUM

No comments:

Post a Comment