WADAH PENGGERAK MAHASISWA

WADAH PENGGERAK MAHASISWA

Saturday, April 7, 2012

Dongeng adunan PAK KADOK

Ayah menjadi ayah kerana dia lahir dahulu. Mudah. ANak menjadi anak kerana lahir kemudiannya. Hukum alam. Ada seorang penglipur lara namanya Pak Kadok datang dari negeri 'takfahamaku’ membawa ajaran ‘sesukadepa’ dengan mengatakan anak itu ayah, ayah itu anak. TTTUUUU Dia, Pak Kadok buat dah. Selepas satu-satu cerita dongeng diadun dengan fitnah 5 kati, menipu sekilo, putar belit setengah kilo!!

Perubahan lahir 1997, ASPIRASI lahir sekitar tahun 2000. Maka PAK KADOK patut habaq mai dalam ceritanya PERUBAHAN lahir dahulu! Mana boleh dikatakan PERUBAHAN adalah ASPIRASI atau sayap ASPIRASI !!! Pak Kadok, o o o Pak Kadok, istighfar banyak-banyak. PERUBAHAN adalah PERUBAHAN. ASPIRASI adalah ASPIRASI. 

Tidak seperti anda, PRO M UUM, Transformasi UUM adalah dua kembar, warna dan nama sahaja lain. Laungan sama, slogannya sama, gaya angkat tangan juga sama. Menjawab soalan Pak Kadok, bila masa PRO M wujud di UUM? jawapan anda seperti dibawah ;;;;;;

 APAKAH INI?? kawan-kawan, inilah lambang TRANSFORMASI MAHASISWA yang kononnya bebas! lihat lah slogan 'Dari Mahasiswa untuk Mahasiswa' sama dengan slogan PRO M Nasional.Tangannya?? Macam lambang GM UKM  atau gagasan PRO M. warnanya sama dengan kembar sejenis GM UKM yang memakai warna ungu. Sudah dapat jawapan?? Buktikan anda bukan PRO M adalah lebih baik dari menyatakan PERUBAHAN adalah ASPIRASI..

PERUBAHAN memaafkan anda PAK KADOK disebabkan anda bukan orang negeri ‘UUMTERCINTA’ sebaliknya negeri ‘takfahamaku’ kami maafkan anda atas adunan mengelirukan mahasiswa. 

No comments:

Post a Comment