WADAH PENGGERAK MAHASISWA

WADAH PENGGERAK MAHASISWA

Thursday, April 5, 2012

Kami bersama Anda (bahagian 1)

YDP MPP UUM telah diserang dengan pelbagai tohmahan dan dipanggil PENIPU !!! 

Tidak pernah- pernah habis tabiat memfitnah YDP MPP UUM. Melontarkan fitnah dengan mengatakan YDP penipu dan sebagainya tidak menunjukkan kecerdikan anda selaku pemimpin mahasiswa.

Program AMAN KAMPUS diterima kerana pengisian program itu sendiri. Tidak pernah dibawa perihal politik dan sekalipun tidak pernah berkempen, undilah ASPIARASI atau UNDILAH PRO M atau UNDILAH sesiapa. Modul, tentatifnya adalah kerana ingin mendekatkan diri ahli konvoi dengan masyarakat serta mahasiswa UUM. Jadual konvoi sebenarnya ke kampung Changkat Setoi untuk bersama masyarakat. 

Persoalannya disini dimanakah elemen politik luar? Persoalan kedua dimanakah salah YDP MPP UUM menerima program ini? Adakah kerana pihak tertentu yang  sememangnya berjiwa PRO PEMBANGKANG memandang sesiapa sahaja perasmi program dipihak kerajaan maka jatuh hukum program itu program parti Barisan Nasional???

Siapakah YB Datuk Seri Tengku Adnan bin Tengku Mansor? Beliau merupakan Ahli Parlimen Putrajaya. Disebabkan perasmian bermula di Putrajaya maka YB Datuk Seri Tengku Adnan sebagai tuan rumah mepunyai keutamaan untuk merasmikan skuad AMAN KAMPUS. Kitakan orang TIMUR, hormatlah tuan rumah. Sudah MALU ya. Itulah, kita dah habaq sebelum sebarkan fitnah fikir dulu buat kajian.

HahaHahaHaha

Perubahan juga bersama dengan MPP Wan Nur Syazwani binti Wan Razali. Tuduhan bahawa beliau tidak tahu apa-apa tentang AUKU! Apabila ditanya, inilah respon MPP Wan Nur Syazwani yang lebih mesra panggilan Kak Long, ‘Kak long tahu apakah itu AUKU, bukannya Kak Long jahil pun. Kak Long hanya minta perjelasan (sinis) apa yang lemahnya pada AUKU untuk dipinda? Seksyen berapa? Mengapa perlu dipinda (walhal Kak Long tahu mengapa tetapi mahu mendengar dari mulut MPP yang mahu ia dipinda)’
Kuatkan diri Kak Long!
Satu lagi fitnah. Satu lagi fitnah, satu lagi fitnah.

Bila PERUBAHAN tanya, ‘ Kak Long rasa Kak Long tahu tak empunya akaun blog tu?’ ‘Kak Long kenal sangat hahahaha’ bila ditanya siapa, ‘Adalah, maruah orang kita kena jaga’ hahahhahaha. Memang sempoi, Kak Long boleh maafkan lagi orang tu. Hai cik abang oi, bersyukurlah anda punyai rakan seperti Kak Long.

Siapakah admin sebenarnya? Jawab seorang pemimpin mahasiswa. Nama dirahsiakan(Takut untuk diapa-apakan), ‘Kita boleh agak siapa, cara mereka sama sahaja. Seolah-olah mereka mangsa tetapi mereka pemangsa!’ dan tambah beliau lagi ' kita berguru dengan guru yang sama, justeru kita faham dan kenal benar'




PERUBAHAN bersama Kak Long!


P/S: VC serta TNC HEPA menghadiri majlis di DEWAN MAS ketika itu. Kantoi!







No comments:

Post a Comment