WADAH PENGGERAK MAHASISWA

WADAH PENGGERAK MAHASISWA

Saturday, May 26, 2012

Pemimpin mahasiswa BERANG?


  
25.5.2012, majlis Anugerah Kerana Jasa telah berlangsung.. apabila kita sebut sahaja Anugerah ia melambangkan sesuatu yang berharga. Frasa ‘Kerana jasa’ jelas melambangkan bahawasanya atas penghormatan atas budi yang diberikan.
Maka, apa masalahnya dengan AKJ 2011? Apa yang tidak kena? Makanan? Layanan? Atau apa? Mungkin dari temu bual ringkas oleh team PERUBAHAN terhadap beberapa pemimpin PERUBAHAN jelas rata-rata menunjukkan ‘berang’ dengan majlis ini. Ini kan majlis penghargaan kepada mereka.

Mungkin ini fakta yang embuatkan pemimpin mahasiswa berang dan senyum tanpa rela. EMPAT orang dari 36 ahli MPP UUM ( termasuk Perubahan, TM, Bebas) yang mendapat anugerah SUMBANGSIH! Anugerah ini secara tradisi di berikan kepada MPP yang bertugas. DUA orang dari 14 mantan PRESIDEN DPP yang mendapat anugerah SUMBANGSIH. kasihan Presiden yang menjadi bahan cacian pelajar DPP demi membantu universiti akhirnya dibiarkan begitu sahaja. Ops cukup la dengan malam penghargaan di EDC ala-ala arabic Night anjuran Sekretariat 1 Malaysia.

Persoalannya, dimanakah baki yang tidak mendapat anugerah ini? Apa signifikannya??  Nantikan pendedahan seterusnya respon berani mati MPP PERUBAHAN yang agak terasa. Macam mana pun tahniah kepada YDP, S/u AGONG, TYDP, NYDP II, MPP Kebudayaan MEOR, MPP Kerohanian Farah Husna, MPP keusahawanan Jhet, MPP Rohiman dan MPP Sukan RAFIDAH. Mungkin andai Sumbangsih menjadi petanda sumbangan MPP, maka performance MPP UUM 2011 jelas teruk kerana hanya 4 serta beberapa MPP lain yang menerima anugerah. Dimanakah MPP seperti Izzati dan Hizaini yang bertungkus lumus berjuang yang tidak diiktiraf? Dimanakah anugerah untuk Firus, Baharudin, Iqqtiyani, Azri, Jamil, Hidayah, Syazwani, Aeefi, Taufiq, Hawa, Limau, yang jelas mpp yang outspoken bersuara? 


kita percaya pihak tertentu ada skala dan methodologi dalam perhitungan tetapi adakah mereka tiada jasa? jeng jeng jeng


p/s: Perubahan percaya pada keadilan tidak pada AUTA

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Orang dapat rezeki, kita berdoa yang baik baik. jangan berdengki. InsyaALLAH, esok lusa, rezeki kita pulak ♥ :')

    ReplyDelete
  3. Peyan.. Betul tu kita doakan mereka..

    ReplyDelete