WADAH PENGGERAK MAHASISWA

WADAH PENGGERAK MAHASISWA

Saturday, September 15, 2012

Kisah lama berkumandang kembali

Apabila pertama kali melihat dan dimaklumkan perhimpunan haram bersih kampus,admin berasa sangat hairan bin ajaib. Hairan adakah tiada pemilihan yang bersih dalam PRK?

Andai menyoroti sejarah beberapa kampus menyaksikan hanya PRO M dominan menifakkan mahasiswa kem aspirasi. Justeru tertanya adakah permilihan PRO M seperti kabinet Syahid dan Muzammil tidak sah disisi undang-undang?

PESIMIS itu satu perkataan yang mungkin sesuai untuk kumpulan PRO M. Semua yang dilakukan oleh pihak universiti dianggap satu konspirasi kepada mereka. Semua yang dilakukan dikatakan hanya untuk menidakkan serta menafikan suara mereka.

Sungguh menyedihkan apabila golongan mahasiswa yang dikatakan barisan hadapan negara pesimis atau bersamgka buruk terhadap pentadbiran tetapi rata-rata menyatakan 'kami sayang universiti kami'.

Ini sungguh retorik nyanyoan lama yang dilagukan kembali. Sentiasa persoalan yang bermain difikiran mahasiswa seperti admin yang sayang akan keamanan kampus mengapa nama mahasiswa dilacurkan sedemikian tua semata-mata untuk peroleh kuasa?

Nasihat admin kepada kumpulan mahasiswa fokis kepada perjuangan mahasiswa. Berhentilah bermain drama dengan menuduh universiti tidak adil. realistik itu lebih baik dari sentiasa berimaginasi. Jangan mencemarkan prestij 16 September dengan perhimpunan yang menyusahkan orang ramai.

Admin tinggalkan persoalan kepada mahasiswa khususnya di UUM, andai anda realistik dan sayangkan kampus undilah PERUBAHAN yang sudah terbukti perjuang mahasiswa yang sejati dan tidak terpengaruh dengan dakyah pihak luar.

UNITE for our UUM

No comments:

Post a Comment