WADAH PENGGERAK MAHASISWA

WADAH PENGGERAK MAHASISWA

Saturday, March 31, 2012

MELATAH ??

PERUBAHAN terkejut, (agak tipu) ketawa, (agak betul) apabila terbaca satu post di satu page kelolaan PRO MAHASISWA UUM. Post yang melatah kerana MPP UUM menggunakan ‘tag line’ ‘Salam Idealis Siswa’.. katanya PERUBAHAN DAH PENING, pening sebab dahulu PERUBAHAN adalah PERUBAHAN, bukan ASPIRASI. 
TIDAK BOLEH menerima sesuatu yang baik untuk mahasiswa!!

KINI PERUBAHAN pun pening juga.. sebab hingga tiba detik dan ketika ini, PERUBAHAN masih lagi PERUBAHAN. Idealis itu ya buat HAFIZI HILMI, bermaksud idea, pemikiran yang berorientasikan pelajar. Pasaknya adalah pelajar. Maka HAFIZI tidak perlu nak melatah sambut berselawat dan berterima kasih MPP UUM mebawa pemikiran pelajar. Tetapi tiada pula HAFIZI HILMI berjumpa dengan MPP UUM untuk bertanya selain ‘menyalak’ di page PRO MAHASISWA UUM.

PERUBAHAN adalah Perubahan. Namun kepada HAFIZI HILMI, label adalah label. Biarlah apa pun yang melabel PERUBAHAN, PERUBAHAN adalah PERUBAHAN. Tidak perlu pening-pening. Anda sepatutnya turun ke program AMAN KAMPUS menyelami sendiri apa yang MAHASISWA RASIONAL buat kerja untuk mahasiswa. TIDAK USAH MELATAH DI SEBALIK “FAKE AKAUN!” 

siapa HAFIZI HILMI?
siapakah?
siapa tu?
siapa?

kalau last 'update' pun 15 Januari, sama-samalah fikir !!!
Andai anda bukan TM UUM, bukan pro Pembangkang, tetapi penyokong mahasiswa, anda sepatutnya menyokong apa sahaja yang baik untuk mahasiswa. Bukan seperti gaya parti politik yang akan memulaukan program anjuran pihak lawan. Mahasiswa bukan KELDAI!

Mohon saudara untuk kembali ke pangkal jalan. Rasional dan terus rasional. Amin. Perubahan memaafkan anda.


1 comment: